Pages

.

Krem juha od tikvice

_DSC0470

Svako od nas ima dan kada smislja kako upotrijebiti namirnice koje se premecu po frizideru iz jedne strane u drugu,gdje su rokovi upotrebe za jedan dan ili danasnji dan u isteku.

Kada se pogodi takav dan,eee tada bude sarenilo na stolu :)
Evo ovako ,krenulo se sa ekoloskom bojom,juha od tikvica,jako slicna Brankinoj,ali ipak drugacijijeg okusa.
Neki su posegli za juhicom ,a neki cekali slijedece iznenadenje !!:)

_DSC0480


Krem juha od tikvica
sa knedlicama od sira

Zucchini cream soup

1kg tikvica
1/2 sveznja bosiljka
sol,biber, morski orascic
750ml povrnog temeljca
3 zlice slatkog vrhnja za kuhanje
2 zlice limunovog soka

Knedlice
70gr kravljeg sira
40gr parmezana
30gr maslaca(mekanog)
4 zlice mrvica
4 zumanceta
sol,biber,morski orascic
1 zlica ulja

U lonac staviti oprane i na krupnije izrezane tikvice,zaliti sa pola temeljca i kuhati da malo omekane.
Zatim iskidati listove bosiljka i dodati u lonac tikvicama ,posoliti,dodati svjeze mljeveni biber,malo orascica i sipati ostatak temeljca..poklopiti i skuhati do kraja.

Stapnim mikserom usitniti ,izblendati juhu sto mozete vise.
Vratiti na sporet,pustiti da zakuha,smanjiti na najmanju jacinu kuhanja,dodati vrhnje i spustiti lagano knedlice u juhu.
Na tako tihoj vatri kihati dok knedlice ne pocmu plutati po povrsini.

Limunov sok dodati na kraju prije serviranja.

*Za knedlice sir ocijediti od tekucine ,pa dodati sve ostale sastojke i praviti kuglice.
Od ove smjese ispadne tocno 12 knedlica.
Ja sam ih radila hvataljkom za sladoled :D

Imala sam nekih 6 lignjica u frizideru koju je predhodnu noc donio prijatelj,tako da sam ih morala iskoristiti,a da ih nebi pojela sama ,ja sam sirokogrudna pa sam ponudila i mojim ukucanima.

Vidjeli oni da je vrag odnio salu i da danasnji dan ne donosi meso,pa se prihvatitli onoga sto je ponudeno,a to je:


_DSC0499


Lignje s rizom na buzaru

1kg liganja
200gr kozica
4 cesnja cesnjak
malo persunovog lista
ruzmarina,mazurana,bosiljka.
1dl maslinovog ulja
2dcl bijelog vina
1 salica rize
1 konzerva(420gr)paradajza
(ja koristim samo "pulpu",znaci samo meso ,bez sjemenki,kao salsa)
soli,bibera ili ljute papricice ako volite


Ocistiti lignje,isjeci na manje komade ako su velike.
U serpu staviti ulje
(ja odmah stavim usitnjeni cesnja,tako da zagrijavanjem ulja i cesnjak pusta finu aromu)
pa kada se dovoljno ugrije ulje,a cesnjak ne smije izgoriti

Sipati lignje i malo ih proprziti.

Dodati vino i "pulpu",sve zacinske travcice i poklopiti da se dinsta.
Kada lignje omekanu,dodati rizu i 1.5 x tekucine,sta imate ,a temeljac je najbolji..ako pak dodajete samo vodu,sipnite i malo vina.

Podlijevati teucinom sve dok se riza ne skuha.Pred kraj dodati kozice i ostaviti poklopljeno 10-ak minuta.

_DSC0503


Dodati zacine koje volite.
Ja odozgo pospem maslinovim uljem cesnjakom i persinom.

buzara je radena na ideju Zlatka Gall i knjizi "kusaj i slusaj Dalmaciju" uz moje male preinake.

U zamrzivacu sam imala tijesto za tortice koje planiram vec duze vrijeme da napravim.
sada je to bila prilika.

_DSC0462

Makadamija tortice

podloga
2 salice (200ml)brasna +1/2 salice ljesnjaka
120 gr maslaca

nadjev

150gr macadamia,ne slanih
200gr smedeg secera
2zlica gustina
3/4 salice vrhnja za kuhanje
4 jaja - izrendane kore od narandze
50gr maslaca


Od maslaca,brasna i ljesnjaka,napraviti prhko tijesto kojim napunimo kosarice i stavimo u hladnjak da se odmore.
Zatim ih izbockamo viljuskom i pecemo do pola.

U zdjeli, izmijesati maslac sa secerom,,dodati
gustin, narandzinu koricu, jaja.

Izvaditi kalupe iz hladnjaka, popuniti sa macadamiom
zaliti sa umucenom smjesom i staviti peci u
predhodno zagrijanu rernu na 150C oko 20 minuta,
a mozda i manje, ne dozvoliti da se presuse !!

_DSC0453

Tople jos malo ostaviti u kalupima, pa ih izvaditi, posutu secerom u prahu!

_DSC0465


Kalupi su okrugli, promjera 6-10 cm, duboki 2 cm
dobro je ako imate one sto im se dno podize

Pijatno!!!!

No comments:

Post a Comment