Pages

.

Djedovi brkovi

       



        Dizana tijesta su dobro poznata u mojom kraju,mislim na podrucje Posavine.
Mnogobrojmi clanovi porodice,za cas su pojeli i najmanji komadic slatkog ,tako da su nase bakee,mame pravile ovu vrstu,nazovimo,kolaca,kako bi zadovoljile i nahranile kompletnu porodicu.

Danas sam razmisljala dosta o svojim najmilijim,mojoj baki,koju nisam stigla ispatiti na vjecni pocinak..o mojoj mami koja je Hvala Bogu ziva i zdrava,malo skrhana godinama  ali svejedno se jos dobro drzi,kao i sve Majke cijele Svijeta,njihovu pozrtvovanost za  za porodicu....i ja sam majka i meni je drago da se Majcinog dana barem dijete sjeti,a najveci mi je poklon njiva paznja,zahvalnost sto sam im dala zivot,isto kao i nasim majkama jer su nam dale snagu za bolje sutra.

Danas u sjecanje na prosle dane....jedna veoma stara poslastica  uz moj mali dodatak sadasnjosti !


   DJEDOVI BRKOVI

tijesto:

400gr brasna
150gr maslaca-otopiti
3 zutanjka
2 z;lice kiselog vrhnja
mlijeko -po potrebi,oko 100ml,mozda malo manje
100gr secera
15gr svjezeg kvasca(7gr suhog)
limunova korica

Fil
3bjelanjak
100gr secera
200gr oraha
1zlicica cimeta
1 zlicica ruma
pekmez od sljiva
nutella


    Ramutiti kvasac u malo toplog mlijeka i zlicu secera,te malo brasna,ostaviti na stranu da se kvasac aktivira.

Brasno prosijati u dublju zdjelu ili zdjelu od miksera ako cete u njoj raditi tijesto..ja radim tako jer tijesto umutim mixerom.

Uostatak mlijeka dodati zumanjke,secer,otopljeni maslac,narendanu koricu limuna,vrhnje i aktivirani kvasac...sve lijpo umutiti,da se dobije kompaktno tijesto..doraditi rukom ,pokriti prozirnom folijom i ostaviti da se udupla volumen.

Orase krupnije samljeti..ponekada mi treba vise oraha nego sto sam napisala,sve zavisi kako se samelju.







Nadoslo tijesto premijesiti,podijeliti na dva ili vise dijelova,opet zavisi koliko velike brkove hocete  :D

Ja uobicajeno dijelim na dva dijela,razvijen pravokunik i premazem najprije pekmezom od sljiva,zatim nutellom,savijem krajeve ka unutrasnjosti  ali ostavim mali prolaz..znaci tijesto se NE dodiruje.

Filom napunim taj prolaz ,poravanam i ostavim da se kolac malo odmori i naraste....nece puno ali mora malo odtojati prije pecenja.

Ako zelite tijesto premaziote zuanjkom,ali ne mora jer se odozgo posipa secerom ili prelije cokoladnom 
glazurom.





Meni je dobro i dovoljno slatko ovako kako jeste ,no moze se dodati cokolada kao glazura,slade i bolje ;) !

No comments:

Post a Comment