Pages

.

Krostoli & fritule

_DSC0053

Nedavno sam promijenila posao,ma ovo sto sada radim je posao na poziv i ima me svugdje.

Razlicite ustanove,razliciti ljudi.

Zadnjih pet nedjelja sam radila u Scalabrini vilage..koji ima 80 stanara,svi pokretni,pricljivi,jos samo ako bi ih razumjeli :)

Tu se prica engleski,talijanski,njemacki,madarski i naravno nas jezik ex-Yu jer nasih radnika ima svuda :)

Posto je vrijeme karnevala zadnji vikend sam im pripremila iznenzadenje..puuuno fritula i krostula..i zasista su bili odusevljeni jer im nitko nije tu vrstu poslalstice spremao,nazalost a tako je vole.

Posto nisam uspjela nista od toga da probam,morala sam ponoviti kod kuce,pa i moje ukucane i komsije,naravno da razveselim !!:)

_DSC0028


FRITULE/ustipci/doughnuts/spingi

Sve su to nazivi za jednu te istu poslasticu.

Da bi je napravili treba vam:

7gr suhog kvasca
3 zlicice secera
500gr samodizajuceg brasna
(u branu vec ima dodan prasak za pecivo,ako nemate to brasno,dodajte 1 prasak za pecivo na 500gr obicnog brasna)

100gr grozdica
korica od limuna-narendati

250ml vode/mlijeka za aktivitari kvasac + 150ml da se zamijesi tijesto
ulje za przenje


Aktivirati kvasac u 250ml tople vode ili mlijeka.
Ja dodam u brasno odmah i sve ostale sastojke,zamijesim tijesto koje mora biti ljepljivo.

Ostaviti tijesto na "naraste".

Ulje zagrijati na 160C..

...lako provjerimo toplinu ulja na ovaj nacin.

Ubacimo kockicu kruha i za 30 sekundi mora da bude zlatno zute boje,ako je braon ,znaci ulje je previse toplo i ustipci ce se przo ispeci,dobiti boju izvana a unutra ce ostati sirovi,skloniti ulje malo na stranu da se sprijeci postizanje vece temperature i za par sekundi ponovo vratiti na ringlu i ponoviti probu sa kruhom..ovo isto vazi i za przenje krostula !!

Umakati zlicu u ulje,zagrabiti zlicom tijesto koje lagano spustimo u toplo ulje gdje cemo ustipke prziti.

Prziti ih oko 5minuta,da ne ostanu sirovi unutra..vaditi na papirnu salvetu kako bi upilo papir sdto vise masnoce.

_DSC0031

Zatim ih uvaljati u sitniji secer(caster sugar).


KROSTOLI

_DSC0050

40gr maslaca
50gr secera
2jaja
30ml lozovace rakije
(moze bilo koji alkohol)
oko 450gr brasna
ulje za przenje
secer za posipanje

U zdjelu staviti omeksali maslac i secer i mutiti da "pobijeli',dodati jaja i sve ostale namirnice,te zamijesiti tvrdo tijesto.

Zamotati u prozirnu foliju i ostaviti na neko vrijeme u frizider,ja sam ostavila preko noci.
Sutradan ili nakon 1 sat,tijesto podijeliti na vise trakica i malo razviti oklagijom,zatim pomocu masine za rezance istanjiti do zeljene debljine.

_DSC0035

Tijesto izrezati na rane trakice,pa umotati u cvorice ili jednostavno krace trake,koje prziti na ulju koje smo zagrijali do 160c !

Prze se brzo,zato treba pripremiti tacnu sa papirnim salvetama i na njih odlagati pecene krostule da salvete pokupe masnocu.

_DSC0046

Krostule posuti secerom u prahu i posluziti !!!!!!!

No comments:

Post a Comment